Čajový Dýchánek
 


Hledáte tipy na dárky?
Originální dárek pro ženu
Originální dárek pro muže
 
Nákupní košík

nákupní košík

košík je prázdný :(

Nákupní košík
»
»
»
vedlejší účinky při užívání konopných semínek

Vedlejší účinky při užívání konopných semínek

Užívání konopných semínek je sice výstřelkem poslední doby, těší se ale čím dál větší oblibě. V Číně tento produkt znají už tisíce let. Přínosy, které získáte užíváním konopných semínek, jsou nemalé. Konopná semínka jsou lehce stravitelným zdrojem kompletních bílkovin a esenciálních mastných kyselin. Jejich obsah je zde největší ve srovnání s dalšími rostlinami. 

Bylo prokázáno, že díky vysokému obsahu omega 3 a omega 6 mastných kyselin ve správném poměru dochází ke snižování hladiny cholesterolu – což je problém, kterým trpí obrovské množství lidí po celém světě. Konopná semínka obsahují také velké množství vitamínů a minerálů. 

Lidské tělo používá aminokyseliny jako stavební kameny pro své proteiny a enzymy, které mají v těle opravdu důležité funkce. Konopná semínka obsahují všechny esenciální aminokyseliny (které si tělo nedokáže samo vyrobit). 

Co je na konopných semíncích opravdu úžasné je to, že 65 % z obsahu jejich bílkovin je ve formě globulinu. To je protein (bílkovina chceme-li), který naše tělo využívá ke stavbě imunoglobulinů (potřebuje je k boji proti infekcím).

Pozitivní vliv mají konopná semínka také na diabetes, srdeční onemocnění, Huntingtovovu nemoc a spousta dalších. 

Vyrábí se dokonce i konopný olej, který se používá při onemocnění ledvin. 

Navzdory všem těmto přínosům je potřeba zařazovat konopná semínka do jídelníčku s opatrností. Takže – jaké jsou možné nevýhody spojené s užíváním konopných semínek? 

Vedlejší účinky konopných semínek

  1. Tuky a trávení – konopná semínka jsou poměrně mastná a obsahují spoustu tuku. Jedna polévková lžíce obsahuje 3 až 4 gramy tuku. Většina tohoto tuku jsou nenasycené tuky (což je „dobrý“ druh tuku), omega 3 a omega 6 mastné kyseliny. Takové množství tuků může vyvolat mírný průjem. Pokud tedy víte, že váš trávící systém je citlivý na změny, začněte s malým množstvím semen a to postupně navyšujte až do doporučené dávky 2 lžíce denně. 
  2. THC – nemusíme se obávat toho, že konzumace konopných semínek bude mít stejné účinky jako kouření marihuany. Podle výzkumů bylo prokázáno, že THC se tvoří pouze v květinách, pupenech a listech rostliny, nikoli v semíncích. Protože však semínka jsou v kontaktu se všemi částmi rostliny, může se i u nich objevit určité množství THC – toto množství je ale tak nízké, až je zanedbatelné. Přesné výše THC se liší podle značky konopných semínek, takže pokud trpíte citlivostí na THC, sledujte řádně etikety na obalech. Pokud si koupíte konopná semínka s nadprůměrným množstvím THC (a jste citliví na THC) může dojít k pocitu euforie či halucinacím. Je to velmi nepravděpodobné a téměř nemožné mít pozitivní testy na drogy po požití konopných semínek. 
  3. Interakce s jinými léky – Od roku 2011 nejsou známy žádné interakce s běžnými léky, ale pokud berete nějaké léky na předpis dlouhodobě, měli byste se poradit s lékařem o zavedení konopných semínek do jídelníčku. Pozornost tomuto odstavci by měli zejména lidé, kteří mají problémy se srážlivostí krve. 

Další vedlejší účinky

Pokud již užíváte některé jiné potraviny s vysokým obsahem omega 3 a omega 6 mastnými kyselinami (jako jsou například chia semínka či lněná semínka), je potřeba zjistit si denní doporučené množství těchto kyselin. Nadměrná konzumace omega kyselin může vést k většímu riziku onemocnění jako je kolitida. 

Ve stejném duchu můžeme pokračovat – vysoká konzumace bílkovin má taktéž své nevýhody – může vyvolat větší náchylnost k přibývání na váze a zvýšit riziko vzniku rakoviny. 

Je tedy přínosů více než negativ?

Po přezkoumání všech pozitiv a negativ z konzumace konopných semínek je snadné dospět k závěru, že hojnost zdokumentovaných pozitivních výsledků konopných semínek značně převažuje několik málo zmíněných negativ a vedlejších účinků (které se vyskytují jen v extrémních případech). 

Vedlejší účinky konopných semínek jsou zanedbatelné ve srovnání s jejich výhodami. Diskutované vedlejší účinky jsou buď velmi nepravděpodobné, nebo nespecifické pro konopná semínka, zatímco přínosy jsou velmi působivé. 

Konopná semínka jsou jedním z mála přírodních zdrojů všech esenciálních aminokyselin (celkem jich je devět, tělo si je nedokáže samo vyrobit), stejně tak jako obsah neesenciálních aminokyselin (těch je celkem jedenáct). Esenciální mastné kyseliny mají příznivý vliv na onemocnění a jsou prospěšné pro zlepšení celkového zdravotního stavu. Mohou být bezpečně přijaty všemi, kteří jsou citliví na ostatní doplňky stravy obsahující tyto aminokyseliny, včetně dětí.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho prosím :-)
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Podobné článkyTipy na další články
Recepty z konopného semínka
Konopí seté není marihuana
Výživové hodnoty semínek konopí
Produkty z konopí setého
Důkazy o zdravotní prospěšnosti konopí setého
Bílkovinová síla konopí
Jak jíst konopná semínka
Jsou konopná semínka zdravá i pro děti?
Historie konopí a zajímavá fakta
Sypaný černý čaj a jeho účinky
Jak na odkyselení organismu pitím čajů
Jak správně skladovat lapacho
Rakytníkový čaj - příprava, léčivé účinky na zdraví
Přednosti zeleného ječmene
Jaké jsou druhy rooibosu?
Moringa a její účinky
Zdravotní účinky kustovnice
Vše, co musíte vědět o zelené kávě
Nutriční vlastnosti chia semínek



©2011-2016 Čajový dýchánek.cz (online prodej čajů a příslušenství, velkoobchod)
Levné sypané čaje