Čajový Dýchánek
 


Hledáte tipy na dárky?
Originální dárek pro ženu
Originální dárek pro muže
 
Nákupní košík

nákupní košík

košík je prázdný :(

Nákupní košík
»
»
»
poznejte účinky chia semínek

Poznejte účinky chia semínek

Výzkum odhalil, že pravidelná konzumace chia semínek zajišťuje příjem spousty klíčových živin a tím zlepšuje zdraví mnoha způsobi. Mezi hlavní výhody chia semínek patří následující: 

Stárnutí kůže

Chia semínka obsahují spousty významných antioxidantů – bylo prokázáno, že tyto antioxidanty zastavily funkci až 70 % volných radikálů v těle. Tím je prokázáno, že antioxidanty urychlují systém opravy pokožky a zabraňují jejímu dalšímu poškození. Chia semínka jsou tedy schopná zabránit předčasnému stárnutí pokožky v důsledku volných radikálů. 

Zdraví trávícího systému

Chia semínka jsou bohatá na vlákninu – denní porce chia semínek (což je asi 28 g) obsahuje 11 g vlákniny. Vláknina má zásadní význam pro schopnost lidského těla ve vyrovnávání hladiny inzulinu (regulací cukru v krvi). Mimoto, napomáhá také vysoký obsah vlákniny k podpoře pravidelné a zdravé stolice. Člověk se díky vláknině cítí déle sytý, protože vláknina je schopná absorbovat velké množství vody a rozšiřuje se v žaludku. Tím chia semínka regulují pocit hladu a potlačují chuť k jídlu, čímž také vedou ke snížení hmotnosti. 

Zdraví srdce

Chia semínka mají protizánětlivé účinky, snižují krevní tlak a regulují hladinu cholesterolu v krvi a tím jsou přínosné pro celkové zdravý kardiovaskulárního systému. Chia semínka také obsahují esenciální mastné kyseliny, jako je například kyselina alfa-linolová, která pomáhá lidskému tělu zpracovávat v tuku rozpustné vitamíny – A,D, E a K. I když jsou chia semínka malá, obsahují mnohem více omega 3 kyselin než stejné množství lososa. Omega 3 mastné kyseliny jsou známé tím, že pomáhají snižovat krevní tlak, špatný cholesterol a mají také protizánětlivé účinky. Záněty mohou vyvinout tlak na cévy a způsobují onemocnění srdce. 

Léčba cukrovky

Protože jsou chia semínka bohatá na vlákninu a také díky obsahu kyseliny alfa-linolové se zjistilo, že  chia semínka jsou schopná působit jako prevence metabolických poruch jako je dyslipidemie (přebytečný tuk v krvi) a inzulinovou rezistenci – což jsou dva faktory ve vývoji cukrovky. 

Zvýšení energie a příznivý vliv na metabolismus

Už Aztékové využívali chia semínka jako zdroj energie a výdrže. Nedávné studie dospěly k závěru, že konzumace chia semínek zvyšuje sportovní výkon na tréninku stejně jako sportovní nápoj, ale bez přidaného cukru. 

Přidání chia semínek do denního jídelníčku může pomoci zvýšit metabolismus člověka a tím spalovat tuk na břiše. Tím chia semínka také pomáhají zbavovat člověka obezity.  

Silnější kosti

28 g chia semínek zajišťují 18 % doporučené denní dávky vápníku. Vápník má zásadní význam pro zdraví kostí a pomáhá udržovat jejich pevnost a hmotnost. Chia semínka obsahují také bór, který je další důležitou živinou pro zdravé kosti. Bór pomáhá metabolizovat vápník, hořčík, mangan, fosfor a napomáha zdravému růstu kostí a svalů. 

Budování svalové hmoty a redukce tělesné hmotnosti

Chia semínka také patří mezi zdroj bílkovin – má nejvíce bílkovin ze všech rostlin. To je další důvod, proč jsou chia semínka důležitá pro konzumaci také pro lidi, kteří budují svou svalovou hmotu, snaží se spalovat tuky či se snaží vyrovnat hladinu cukru v krvi. Chia semínka obsahují také významné množství dalších živin jako je vápník, fosfor, hořčík, mangan, měď, zinek, železo a niacin.

Jednou z vlastností, které tvoří chia semínka tak výjimečná, je to, že dokáže absorbovat vodu v množství až desetinásobku své váhy. Tím navozují pocit sytosti, prodlužují hydrataci těla a zlepšují vstřebávání živin. Díky této vlastnosti také dochází ke zpomalení trávení a tím i regulaci krevního cukru. 

A protože chia semínka obsahují také velké množství zinku, zvyšuje se také množství leptinu, což je klíčový hormon pro regulaci chuti k jídlu. 

Boj proti rakovině prsu a rakovině děložního čípku

Chia semínka obsahují velké množství kyseliny alfa-linolové (ALA), která je obsažena v omega 3 mastných kyselinách. Bylo prokázáno, že ALA omezuje růst rakovinných buněk jak u rakoviny prsu, tak u rakoviny děložního čípku. Tato kyselina ničí jen nádorové buňky bez poškození zdravých buněk.  

Zdraví zubů

Jak už bylo uvedeno, chia semínka obsahují velké množství vápníku, fosforu, vitaminu A a zinku – což jsou všechno látky důležité pro zdraví zubů! Vápník je základním stavebním kamenem zubů a je nezbytný pro jejich zdraví. 

Zinek zase zabraňuje tvorbě zubního kamene a má antibakteriální účinek, takže zamezuje vzniku zápachu z úst.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho prosím :-)
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Podobné článkyTipy na další články
Tipy na zajímavé pečené recepty z chia semínek
Nutriční vlastnosti chia semínek
Souboj chia semínek s dalšími superpotravinami
Víte, že jsou chia semínka vhodná pro malé děti?
Jak konzumovat chia semínka
Zázračné semínko Chia - účinky a použití
Tipy na zajímavé nepečené recepty z chia semínek
O původu tajemných chia semínek
Chia semínka a jejich prospěšnost v těhotenství
Druhy chia semínek
Může lapacho pomoci při léčbě a prevenci Parkinsonovy choroby?
V čem připravit práškový čaj matcha?
Zdravotní účinky kustovnice
Jak udělat pečený čaj - výroba a domácí příprava
Jak skladovat rooibos
Proč pít maté
Působí matcha proti rakovině?
Jak servírovat yerba maté
Příprava nápoje Yerba maté
Moringa a její účinky



©2011-2016 Čajový dýchánek.cz (online prodej čajů a příslušenství, velkoobchod)
Levné sypané čaje