Čajový Dýchánek
 


Hledáte tipy na dárky?
Originální dárek pro ženu
Originální dárek pro muže
 
Nákupní košík

nákupní košík

košík je prázdný :(

Nákupní košík
»
»
»
důkazy o zdravotní prospěšnosti konopí setého

Důkazy o zdravotní prospěšnosti konopí setého

Konopí seté (neboli Cannabis sativa) se mimo jiné pěstuje pro svá semínka. Pochází ze stejného druhu jako marihuana, ale obsahují mnohem méně THC, což je sloučenina, která dělá z marihuany drogu. Konopná semínka jsou mimořádně výživná a bohatá na zdravé tuky, bílkoviny a minerály. Zde je 6 zdravotních přínosů konopných semínek podložené vědecky. 

Výživová hodnota konopí

Konopí seté, zejména jeho semena jsou velice výživná. Mají lehce ořechovou chuť a často se označují jako srdce konopí. Konopná semínka obsahují více jak 30 % tuku. Jsou mimořádně bohaté na esenciální mastné kyseliny – zejmén kyselinu linolovou (omega 6) a alfa-linolovou kyselinu (omega 3). Mimo to obsahují také kyselinu gama-linolovou, kterou spojujeme se spoustou zdravotních účinků. 

Konopná semena jsou výborným zdrojem bílkovin, protože více než 25 % jejich celkových kalorií se skládá z vysoce kvalitních bílkovin. To je podstatně více než u chia semínek či lněných semínek, které poskytují pouze 16-18 %. 

Konopná semena jsou významným zdrojem vitamínu E a minerálních látek jako je fosfor, draslík, sodík, hořčík, síra, vápník, železo a zinek. 

Konopná semena můžeme konzumovat syrová, vařené nebo i pečená. Konopný olej je taktéž zdravý a využívá se zejména v Číně, a to jako potravina i jako lék. 

Konopná semena obsahují také významná množství aminokyselin metioninu a cysteinu, dále pak vysokou hladinu glutamové kyseliny. 

Konopná semínka mohou snížit riziko vzniku srdečních chorob

Ischemická choroba srdeční je největším zabijákem lidí na světě. Konopná semena dokážou snížit riziko srdečních chorob prostřednictvím několika mechanismů – obsahují vysoké množství aminokyseliny argininu, která se používá k výrobě oxidu dusnatého v těle. Oxid dusnatý má vlastnost uvolňovat cévy, což vede ke snížení krevního tlaku a s ním spojeného rizika onemocnění srdce. 

Taktéž kyselina gama-linolenová má protizánětlivé účinky, čímž taktéž podporuje srdeční zdraví.

Konopná semena jsou zdrojem argininu, který snižuje riziko tvorby krevních sraženin a snižuje krevní tlak.  

Konopná semínka snižují nežádoucí projevy kůže

Mastné kyseliny (omega 3 a omega 6) mají vliv na imunitní reakce v těle. Záleží zejména na poměru omega 3 a omega 6 mastných kyselin. Jejich poměr obsažený v konopném semínku je 3:1 omega 6 vůči omega 3 mastným kyselinách. Tento poměr se označuje za optimální. 

Studie taktéž prokázaly, že lidé užívající konopný olej, může snížit projevy suché kůže, svědění a sníží tím i potřebu léků na kvalitu kůže. 

Konopná semínka jsou skvělým zdrojem rostlinných bílkovin

25 % z celkových kalorií obsažených v konopných semínkách jsou rostlinné bílkoviny. To je jedno z největších množství bílkovin obsažený v semínkách či rostlinách. To znamená, že například 30 g konopných semínek obsahuje 11 g bílkovin, čímž je na tom s bílkovinami podobně jako jehněčí či hovězí maso. 

Navíc jsou konopná semínka považování za kompletní zdroj bílkovin, což znamená, že poskytují všechny esenciální aminokyseliny. Tyto kyseliny si lidské tělo nedokáže vyrobit, proto je potřeba přijmout je z potravy. 

Kompletní zdroje bílkovin jsou v rostlinách velmi vzácné, protože rostliny obvykle neobsahují aminokyselinu zvanou lysin. Dalším zdrojem kompletního zdroje bílkovin rostlinného původu je quinoa. 

Stravitelnost konopné bílkoviny je velmi dobrá, dokonce lepší než stravitelnost bílkovin z jiných semínek, ořechů či luštěnin. 

Konopná semínka pomáhají redukovat syndromy PMS a menopauzy

Až 80 % žen trpí fyzickými ale i psychickými problémy, které jsou způsobené premenstruačním syndromem (PMS). Tyto příznaky jsou pravděpodobně způsobeny citlivostí na hormon prolaktin. Kyselina gama-linolenová (GLA), která je obsažena v semenech konopí, produkuje prostaglandin E1, který snižuje účinky prolaktinu a tím i projevy PMS. 

Další studie prokázaly, že pupalkový olej, který je bohatý na GLA, je vysoce účinný při zmírňování příznaků PMS u žen, u kterých jiné terapie selhaly. Snížila se bolest a citlivost prsů, deprese, podrážděnost a zadržování tekutin (což jsou typické příznaky PMS). 

Právě díky GLA jsou konopná semínka vhodná také pro snižování příznaků menopauzy. Přesný důvod zatím není vědecky podložen, ale má se za to, že GLA pomáhá regulovat hormonální nerovnováhu a působí protizánětlivě. 

Konopná semínka podporují trávení

Vláknina je nezbytnou součástí potravy a je spojována s lepší funkcí trávicího traktu. Celá semínka (neoloupaná) konopí jsou skvělým zdrojem rozpustné (20 %) i nerozpustné (80 %) vlákniny. 

Rozpustná vláknina tvoří jakousi gelovitou látku ve střevech, zpomaluje trávení a tím i vstřebávání cukrů do krve. Je cenným zdrojem živin pro trávící bakterie a reguluje hladinu cholesterolu v krvi. 

Nerozpustná vláknina je zase zodpovědná za správnou hustotu stolice a pomáhá tedy průchodu strávené potravy střevy. Konzumace nerozpustné vlákniny je spojena se sníženým rizikem diabetu.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho prosím :-)
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Podobné článkyTipy na další články
Historie konopí a zajímavá fakta
Recepty z konopného semínka
Bílkovinová síla konopí
Jak jíst konopná semínka
Výživové hodnoty semínek konopí
Konopí seté není marihuana
Jsou konopná semínka zdravá i pro děti?
Vedlejší účinky při užívání konopných semínek
Produkty z konopí setého
Recepty ze zeleného ječmenu
4 tipy jak poznat špatné espresso
Jak pěstovat zelený ječmen doma
Čaj na hubnutí ze zeleného ječmene a jeho účinky
Bílý čaj - nápoj císařů
Může rooibos pomoci při nadměrném stresu?
10 největších mýtů o kávě
Seznamte se s různými přípravami kávy
Puerh - oxidovaný čaj plné chuti
Co je Guarana. Poznejte její zdravotní účinky (i ty vedlejší).



©2011-2016 Čajový dýchánek.cz (online prodej čajů a příslušenství, velkoobchod)
Levné sypané čaje